跳到主要內容

杜拜之眼 The eyes of Dubai

華沙舊城的暖氣地下道
Warsaw's old town heating underpass
擺設著特殊的藝術品
Furnished with specific work of art
感覺像是站在壓力上的人
I feel like people standing on the pressure

這幾天住在青年旅館
These days,I am living in the hostel
有一位來自杜拜的Dim對我非常親切
A person Dim from Dubai ,He treated me very well,
有時覺得好得太過頭
Sometimes it feels good too far
產生不少壓力
Generating me a lot of pressure


為了找工作
In order to find a job

Dim給我許多建議
Dim gave me a lot of suggestions
他也積極與他的朋友們聯絡
He is actively contact with his friends at the same time.
這幾天敲定一個中國餐館的商訂
And he finalize a Chinese restaurant business.
他也替我想好往後可以作中文導遊的職業
he has  planned that I'll be a Chinese tour guide in the future.

聽起來一切相當順利
Everything sounds quite smoothly
甚至是一種幸運
Even a lucky
我沒想到來這裡幾天都遇到非常好的人
I can't imagine that I come here for a few days 
and met so many nice people.

只是在這些美好的氛圍之下
Just below these wonderful atmosphere
我的直覺讓我感到無比恐懼
My intuition makes me feel fear
是不是應該冷靜的思考這一切的步調
Should I use the sober reflection
看清楚未來的走向
to look at the future direction
或許會安心一些
It might make me feel at ease

於是我婉拒了
So I declined


昨天與杜拜人促膝長談了一個晚上
Long conversation with the Dubai people a night yesterday 
他知道我決定前往克拉科夫
He knows I decided to travel to Krakow
仔細分析華沙的優劣
He carefully analyze the pros and cons in Warsaw
還迅速找了華沙市中心的一間公寓
Also find an apartment  quickly in downtown
說我和他的朋友們可以一起住在那裡
That I and his friends can live together

如此動心的的條件
Conditions were so great
更讓我惶恐不安
Made me more anxious

他談了許多交朋友之間的正常分享
He talked about the normal share between friends.
也表明對我沒有任何愛情的想望
Also it shows that he do not have any love of desire to me
只是這更說不明白
But It's unacceptable.
為什麼突然對一位認識沒幾天的人這麼大方?Why he suddenly so generous with the people of knowing few days ?

從他的褐色的眼裡
From his brown eyes.
看見他超越平凡的誠摯
I saw him beyond the ordinary sincere.
只是那眼神背後
But behind he eyes   
有我弄不清楚的迷團......
There have some mysteries that I'm not sure......

亂拍別人家
Took photos at somebody else's house
讓屋主很焦慮
Let homeowners anxious

我想起前天出門時
I think when I go out the day before yesterday
看見一間漂亮得像童話般的小屋
I saw a beautiful fairy-tale like cottage
就嵌在一般大眾水泥平房裡
It is embedded in the general population cement bungalow
我站在門口拍了一些照片
I stood in the doorway and took some photos

沒想到三分鐘時間
In three minutes,I did not expect that
屋主就急忙的出來問我有什麼事
The owner got out and asked me what happened
我反省自己這樣平白無故拍別人的房子的確很失禮
I reflect on myself took someone's house for no reason .it's really rude.
只是這更讓我意識到
It made me realize that
溫柔的華沙人
Gentle Warsaw
也許擁有比別人更纖細的觀察力
Perhaps have a more slender observation
他們不是無拘無束的生活著
They are not living so freely
現實之中恐怕有無可奉告的限制
In reality,I am afraid that there have some restrictions can not be said.

也因此不論在哪間商場
So no matter what shopping mall
或地下走道
or underground walkway
都會有魁梧的保全或守衛看守著
There will be guarded by burly guards
他們有的權力一定與台灣保全完全不同
Their powers must be completely different from Taiwan guards.
或者超出我們的想像也說不定
Perhaps beyond our imagination

若再想到一個長相不同的外國人
Think of a foreigner looks different,
在人家附近閒晃拍照
Loitering in the residential and taking pictures.
肯定讓人覺得很有問題
It certainly feels very problematic.

也難怪Dim懷疑我是間諜
No wonder Dim doubt that I was a spy.
看他深棕色的眼睛
Look at his dark brown eyes
盡一切可能的分析我來波蘭的目的
He do everything possible to analyze my purpose to Poland
既使我坦然我的目的和年紀
Even I frankly my purpose and my age
他仍有他的考慮空間
He still has his considerations space
(他堅持我看起來年紀介於35-40歲之間)
(He insisted I looked between 35-40 years old)

最後他說了一個男孩的故事之後
After he said the story of a boy
像結束演說般的與我道別
He said goodbye to me just like the end of the speech
我離開他的房間
I left his room
他隨即關上門
He then closed the door
在我踏步上樓時
When I was stepping upstairs
他又打開房門
He opened the door Immediately
我上樓的腳步沒有停下來
I went up the pace with none stop
眼看著他的尖頭皮鞋停在在門口
By seeing his pointed shoes stopped at the door
令我無比的困惑......
It make me very confused ......


我們的確無法了解別人的想法
We do not understand the ideas of others
何苦去猜忌人心?
Why should we have to mistrust people?
畢竟經歷的人生各有不同
After all, they have different life experiences
只是在這複雜交錯的現實生活中
In this complex reality,
真實而不變的純粹
The true and unchanging pure
難道不是一直都在心中嗎?
Is not always in our hearts of it?

平坦草原上唯一一株蒲公英
The only one dandelion in flat prairie


留言

這個網誌中的熱門文章

Miley Cyrus - "Jolene"喬琳 (Lyrics)

這首歌是Monika手機裡的愛歌 非常好聽 它的原唱是Dolly Parton 但我喜歡Miley Cyrus唱的霸氣 縱使心愛的人要被搶走 祈求第三者的力道還是要有啊!XD

LP - Lost On You 不懂你 [Live Session]

我很喜歡這首歌 這是很帥氣的女生 被她的高音給混淆的感覺很迷人XD

Indila - S.O.S

非常美麗的聲音 表現心中的哀傷而唯美 好聽! 歌詞參考: Indila-S.O.S. 中法歌詞