跳到主要內容

看不見的朋友 The Invisible Friends

在秋天變成灰白色的植物
The plants become gray in autumn

昨天我住的地方發生兩件怪事
Yesterday, two strange things happened this place where I live
一是有人的鉅款被偷
First, the huge sum of money was stolen
當大家還在分析是外來者還是內賊的時候
When everyone in the analysis of this matter who did it
第二件怪事同時發生
The second strange things happen at the same time




莫妮卡說她在凌晨5點的時候看到鬼
Monica said she saw a ghost at 5:00am
黑色鬼魂飄動緩慢,在樓梯口就煙消雲散
This black ghost flowing slowly and vanished in front of the stairs
居民之一的阿德安說他看不見魂魄
Adrian who live here, he said he could not see the soul
但他曾經在凌晨2點聽到無人房間有刀叉掉落的聲音
But he had heard about a sound of falling fork in the room with nobody at 2:00 am


阿德安查了資料
Adrian checked the information
發現我現在位置於1993年發生過空難
I realized that there had been happened a plane crash in this location in 1993
曾當過律師的尼克說他不信鬼
Nick worked as a lawyer, he said that he doesn't believe in ghosts

我說鬼是一定存在的
I said that ghosts  always exist
他們問:你怕鬼嗎?
They asked me: Are you afraid of ghosts?
我:不怕,因為我死了是鬼,你們死了也是鬼,我們都是一樣的,我比較怕壞人XD
Me: I am not afraid, if I die, I'll be a ghost, if you die, you will be ghosts, we are all the same, I am afraid of the bad guys more than the ghosts. XD

說著說著
We chatted
順勢就把外星人理論跟他們說
I talk to them about the alien theory in passing

阿德安聽完,說他喜歡這個說法
Adrian said he liked this statement
而且希望教我波蘭文
And he wants to teach me Polish
好仔細了解這個理論
That he can understand this theory more.

最後
At last
遺失的鉅款交給警察處理
They leave the police to sort this problem that the lost large sums of money out
鬼魂成為我們的好朋友
This ghost become our invisible friends
我從沒想過可以在異國用破英文聊這個話題
I never thought I could talk about this topic with my broken English in a foreign country

現在的我
And now I
雖然被恐懼圍繞
Although surrounded by fear
但仍覺得無比幸福
But still feel very happy

留言

這個網誌中的熱門文章

Miley Cyrus - "Jolene"喬琳 (Lyrics)

這首歌是Monika手機裡的愛歌 非常好聽 它的原唱是Dolly Parton 但我喜歡Miley Cyrus唱的霸氣 縱使心愛的人要被搶走 祈求第三者的力道還是要有啊!XD

LP - Lost On You 不懂你 [Live Session]

我很喜歡這首歌 這是很帥氣的女生 被她的高音給混淆的感覺很迷人XD

Indila - S.O.S

非常美麗的聲音 表現心中的哀傷而唯美 好聽! 歌詞參考: Indila-S.O.S. 中法歌詞