跳到主要內容

Gracie Abrams - I Miss You, I'm Sorry 我好想你,對不起






歌詞與翻譯來源: 妤ㄓ的歌詞翻譯部落格
她翻得很好
為了不想直接貼上
我用自己的感受做了點調整


[Verse 1]

Do you remember happy together?

你還記得我們一起的快樂時光嗎?

I do, don't you?

我還記得 你呢?

Then all of a sudden, you're sick to your stomach

突然間 你感到噁心

Is that still true?

那仍是真的嗎?


[Chorus]

You said, "forever," in the end I fought it

你說「永遠」到最後我還在與之搏鬥

Please be honest, are we better for it?

請誠實以對 我們會因為這樣而變好嗎?

Thought you'd hate me, but instead you called

想著你討厭我 但隨後你卻又打來

And said, "I miss you"

並說著「我想你了」

I caught it

我懂


[Verse 2]

Good to each other, give it the summer

對彼此來說都很好 傾注了一整個夏天

I knew, you too

我知道 你也是

But I only saw you once in December

但我在12月只見過你一次

I'm still confused

我依然好困惑


[Chorus]

You said, "forever," and I almost bought it

你說著「永遠」而我幾乎相信了

I miss fighting in your old apartment

我想念在你舊公寓時的爭吵

Breaking dishes when you're disappointed

你會在失望時摔碗盤

I still love you, I promise

我仍然愛你 我保證

Nothing happened in the way I wanted

沒有任何事照著我想的方式發生

Every corner of this house is haunted

這房子的每個角落都還在追捕我

And I know you said that we're not talking

我知道你說過我們不再交談

But I miss you, I'm sorry

但我想你了 我很抱歉


[Outro]

I don't wanna go, think I'll make it worse

我不想離開 我想我會把一切變得更糟

Everything I know brings me back to us

我所知的每件事都把我帶回我們的曾經

I don't wanna go, we've been here before

我不想離開 我們曾經都在這

Everywhere I go leads me back to you

無論我走到哪總都會繞回你身邊

I don't wanna go, think I'll make it worse 

我不想離開 我想我會把一切變得更糟

(You said, "forever," and I almost bought it)

(你說著「永遠」而我幾乎相信了)

Everything I know brings me back to us 

我所知的每件事都把我帶回我們的曾經

(I miss fighting in your old apartment)

(我想念在你舊公寓時的爭吵)

I don't wanna go, we've been here before 

我不想離開 我們曾經都在這

(Breaking dishes when you're disappointed)

(當你失望時會摔碗盤)

Everywhere I go leads me back to you 

無論我走到哪都會繞回你身邊

(I still love you, I promise)

(我仍然愛你 我保證)

I don't wanna go, think I'll make it worse 

我不想離開 我想我會把一切變得更糟

(Nothing happened in the way I wanted)

(沒有任何事照著我想的方式發生)

Everything I know brings me back to us 

我知道的每件事都把我帶回我們相處的那段時光

(Every corner of this house is haunted)

(這房子裡的每個角落都還在追捕我)

I don't wanna go, we've been here before 

我不想離開 我們曾經都在這

(And I know you said that we're not talking)

(而我知道你說過我們不再交談)

Everywhere I go leads me back to you 

無論我走到哪都會繞回你身邊

(But I miss you)

(但我想你了)




留言

這個網誌中的熱門文章

Miley Cyrus - "Jolene"喬琳 (Lyrics)

這首歌是Monika手機裡的愛歌 非常好聽 它的原唱是Dolly Parton 但我喜歡Miley Cyrus唱的霸氣 縱使心愛的人要被搶走 祈求第三者的力道還是要有啊!XD

LP - Lost On You 不懂你 [Live Session]

我很喜歡這首歌 這是很帥氣的女生 被她的高音給混淆的感覺很迷人XD

Indila - S.O.S

非常美麗的聲音 表現心中的哀傷而唯美 好聽! 歌詞參考: Indila-S.O.S. 中法歌詞