跳到主要內容

克拉科夫找工作 Looking for a job in Kraków

紡織會館的歪頭天使
The angel with tilted head in the Textile Hall
一到克拉科夫
When I arrived in Krakow
其實沒有太多時間遊玩
Actually, I don't have enough time to play
開始有找工作的壓力
Because it began to have the pressure to find a job

從一些網路查工作資訊
When I query work information from some websites 
其實工作機會很多
Actually there are many job opportunities
有兩個網站可以找工作:
And the two sites could find some jobs:
1.Gumtree膠樹-Pracy工作
2.Olx.pl-Praca工作

這個禮拜從線上投遞履歷
This week, I gave some resumes through the Internet
或者確定有缺額
When I determined the vacancies
親自跑一趟投遞履歷表(CV)
I delivered resume (CV) to the restaurants and hotels
但他們最後都會問我:「妳會說波蘭語嗎?」
But they always ask me: "Could You speak Polish?"
以致於最後不了之
So that no answers after all

今天好不容易收到一封回覆
Today, I finally received a reply
但是他說擔心我的電話號碼是開玩笑的
But they say they are worried about my phone number is a joke
於是要我到他們另一個網站確認
So they want me to confirm the number in another website

我輸入電話號碼
I enter my phone number
他們傳了一個簡訊要我輸入代碼
They passed me a newsletter to enter the code
並且要收取6.15PLN的費用
And to charge fees 6.15PLN
我覺得怪怪的
I felt strange
還是輸入看看
But still try to enter

結果因為手機裡的儲值費用只有6.13
Because there is only 6.13PLD in my phone
他們說傳輸失敗
They said the transmission was failure
後來問了青年旅館的人員
Later I asked the hostel staff
她說這有問題
She said it seemed to have a problem
波蘭工作申請時不需要付費
We don't need to pay when we apply a job in Poland
可能是詐騙集團
It might be a scam

挖咧!
Walie!
幸虧錢不夠
Thanks to the not enough money
幸好我有問
Fortunately I have asked her
真是萬幸呀我
I'm so lucky 

這世界上最無聊的工作
The most boring work in the world
就是「找工作」
Is the "looking for a job"

不過Shishkin的工作人員給我另一個線索
But the Shishkin staff gave me another clue
她說我可以找克拉科夫的Adecco.poland(波蘭職業介紹所)
She said I could go to Krakow Adecco.poland (Polish employment agency)
位置就在克拉科夫火車站附近
The location is near the train station in Krakow
地址:Adecco Poland Sp. z o.o.(Lubicz 3、31-034 Kraków
The address:. Adecco Poland Sp z oo (Lubicz 3,31-034 Kraków)
將我的履歷表給他們
Give them my resume
他們就可以幫我找到工作
They can help me to find a job

費用是由公司付費
The fee is paid by the company
所以我們接到工作是免費的喔!
So we can got a job for free!
聽起來不錯

It sounds pretty good
今天會去試試看^^
Today, I'll give it a try ^^

火車站前的聖誕樹
Christmas tree in front of the train station



留言

這個網誌中的熱門文章

Miley Cyrus - "Jolene"喬琳 (Lyrics)

這首歌是Monika手機裡的愛歌 非常好聽 它的原唱是Dolly Parton 但我喜歡Miley Cyrus唱的霸氣 縱使心愛的人要被搶走 祈求第三者的力道還是要有啊!XD

LP - Lost On You 不懂你 [Live Session]

我很喜歡這首歌 這是很帥氣的女生 被她的高音給混淆的感覺很迷人XD

Indila - S.O.S

非常美麗的聲音 表現心中的哀傷而唯美 好聽! 歌詞參考: Indila-S.O.S. 中法歌詞